مرکز دانلود فایل نگارا | تحقیق در مورد رشته معماری

  • مرکز دانلود فایل نگارا | تحقیق در مورد رشته معماری

    تحقیق در مورد رشته معماری


    دسته بندي : عمومی » گوناگون

    فهرست مطالب
    مقدمه
    معماری چیست؟
    هدف از معماری چیست؟
    معماری منظر:
    حوزه فعالایت معمار منظر را می توان در حیطه های زیر خلاصه کرد:
    شهر سازی:
    در ذیل به برخی از زمینه های کاری اشاره می شود :
    در این گزارش دو زیر مجموعه به شرح زیر است :
    1- طراحی شهری:
    2-برنامه ریزی شهری و منطقه ای:
    مدیریت پروژه و ساخت:
    تکنولوژی معماری:
    انرژی معماری:
    مرمت ابنیه سنتی:
    توانایی‌های‌ لازم در رشته معماری :
    موقعیت‌ شغلی‌ در ایران‌ :
    وضعیت نیاز كشور به این رشته در حال حاضر
    درس‌های‌ این‌ رشته‌ در طول‌ تحصیل :
    دروس‌ پایه‌:
    دروس‌ اصلی‌ :
    دروس‌ تخصصی‌:
    منابع:

    مقدمه
    خاموش باش و آرام قدم بردار تا جذبه آسمانی محراب، صلابت ستون‌ها و مناره‌ها و ظرافت کنگره‌ها تمامی وجودت را تسخیر کند. به دقت نگاه کن و بگذار نوری که از پس شیشه‌های رنگین به داخل می‌تابد همه رنگ و تلألؤ خود را میهمان چشم‌هایت کند تا تو ببینی که چگونه زمین و آسمان به هم پیوند می‌خورند و سپس گل‌ها و اسلیمی‌ها در یک بهار همیشگی سر بر می‌آورند.اینجا کجاست؟اینجا مسجد امام،‌ هشت بهشت،‌گنبد قابوس، ارگ بم،‌ سلطانیه یا هر بنای دیگری است که شاهکار هنر معماری ایرانیان است. هنری که پر از ابتکار،‌ زیبایی، اصالت، الهام و احترام به طبیعت است و به گرمی موسیقی و به شیرینی شعر فارسی است. نه! اشتباه نکن! معماری تنها هنر ساختن بناهای آجری و گنبدهای دوار نیست که بگوئیم عمر آن در هزاره سوم میلادی به پایان رسیده است بلکه برای ساخت آسمان خراش‌ها، برج‌ها و مجتمع‌های امروز،‌ بیش از حیاط‌های پر باغچه دیروز به معماران هنرمند و کار‌آمد نیاز داریم و از همین رو رشته معماری یکی از رشته‌های مهم دانشگاهی است که امروزه در دانشکده‌های فنی یا هنری دنیا تدریس می‌شود. این رشته‌ دارای‌ دو جنبه‌ هنری‌ و فنی‌ است‌. در این‌ میان‌ درس‌های‌ طراحی‌، زیباشناسی‌ و نحوه‌ زیباکردن‌ حجم‌ها، نماها وپلان‌ها به‌ هنر بر می‌گردد و دروسی‌ مثل‌ سازه‌های‌ بتنی‌ و فلزی‌، مقاومت‌ مصالح‌، ایستایی‌، تأسیسات‌ مکانیکی‌ و الکتریکی‌ به‌ جنبه‌ فنی‌ این‌ رشته‌ مربوط‌ می‌شود. در این‌ رشته‌ دروس‌ هنری‌ اهمیت‌ بیشتری‌ داشته‌ و دروس‌ علمی‌ و فنی‌ در راستای‌ دروس‌ هنری‌ است‌. برای‌ مثال‌ یک‌ معمار در طراحی‌ خانه‌ باید فضای‌ آرامش‌بخشی‌ را ایجاد کند تا باعث‌ اضطراب‌، خستگی‌ و دلتنگی‌ نگردد. کاری‌ که‌ بیش‌ از رعایت‌ اصول‌ فیزیکی‌ مثل‌ نور و صوت‌، نیاز به‌ آشنایی‌ با اصول‌ زیبایی‌شناسی‌ دارد.

    معماری چیست؟
    رسالت اصلی رشته معماری ،طراحی ساختمان های مفید ، زیبا و اصیل و ساماندهی به محیط مصنوع و شکل دهی به فضای زندگی انسان در توازن با طبیعت متناسب با ارزش ها و شرایط فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و فنی جامعه است .
    معماری در هر عصر گویای نحوه زندگی اجتماعی ، ی،اقتصادی مردم آن سرزمین می باشد و به همین دلیل برای آگاهی از آنچه در آن مکان گذشته است به مطالعه معماری آن زمان می پردازند.
    معماری ضمن اینکه یک رشته فنی مهندسی است ، در عین حال تخصصی مرتبط با شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه است . به همین جهت آموزش در رشته معماری به عنوان یک تخصص چند رشته ای شامل مباحث فنی و مهندسی می شود ، همینطور بر خلاقیت ، ذوق هنری و بنیان های زیبایی شناسی و مهارت های حرفه ای تکیه دارد و نیز از مباحث علوم اجتماعی ، اقتصادی و روانشناسی بهره می گیرد.
    متخصص این رشته فردی است چند بعدی و دور اندیش ، با ذهنی خلاق و تفکری نظام مند و همراه با مهارت های حرفه ای مناسب. در این راستا متخصص این رشته مسائل مطرح در حوزه معماری را به درستی تحلیل و ارزیابی کرده ، اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری ، پالایش و سازمان داده ، آنها را در طراحی ساختمان ها و فضای دلنشین و زیبا بکار می بندد به طوریکه کیفیت زندگی افراد جامعه به صورت روز افزون بهبود یابد .
    هدف از معماری چیست؟
    رشته معماری دارای دو جنبه هنری و فنی است كه درسهای طراحی، زیبایی شناسی و نحوه زیبا كردن حجمها ، نماها و پلانها به هنر بر میگردد و دروسی مثل سازههای بتنی و فلزی، مقاومت مصالح، ایستایی، تاسیسات مكانیكی و الكتریكی به جنبه فنی این رشته مربوط میشود.
    در این رشته دروس هنری اهمیت بیشتری داشته و دروس علمی و فنی در راستای دروس هنری است. برای مثال یك معمار در طراحی خانه باید فضای آرامش بخشی را ایجاد كند تا باعث اضطراب ، خستگی و دلتنگی نگردد. كاری كه بیش از رعایت اصول فیزیكی مثل نور و صوت، نیاز به آشنایی با اصول زیبایی شناسی دارد.

    دسته بندی: عمومی » گوناگون

    تعداد مشاهده:
    0
    مشاهده

    فرمت فایل دانلودی:.docx

    فرمت فایل اصلی: Word — docx

    تعداد صفحات: 13

    حجم فایل:429
    کیلوبایت

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 


دانلود رایگان مقاله12 معماری ,رشته ,دروس‌ ,هنری ,فایل ,مورد ,رشته معماری ,مورد رشته ,زیبایی شناسی ,این‌ رشته‌ ,دروس هنری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود ماشا و میشا ، دانلود دورا جستجوگر ، دانلود باب اسفنجی پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان پرلیت ارزان سرا orionhyx Netz ایمن ترافیک کالا مژه مصنوعی